fredag den 13. juli 2007

Remisen, 13. juli 2007

Vi havde på én af workshoppens første dag besøg af Erik Schiøtt og Nils Lund fra Herning Folkeblad. I onsdags bragte avisen så en omfattende artikel, hvor der under overskriften ’Kontraster mødes i Brande’ var sat fokus på islandske Gudjon Ketisson og mig.

Jeg bliver bl.a. citeret for følgende udtalelser:
”Det er et helt andet miljø her end jeg er vant til. Det er sjovt og de mange sprog er musik i mine ører. Især når japanerne går i selvsving med deres sære lyde”.

Jeg går rundt og ser, hvordan de andre arbejder, og om jeg kan lære nogle tricks. Måske kan de også lære noget af mig?”

”Jeg skal hele tiden gå i den modsatte retning. Hvis et billede begynder meget mørkt, ender det som regel med at blive meget lyst, og hvis det begynder med at være meget rodet bliver det omvendt ordentligt”.

”Der er en god mulighed for at glo. Det er vigtigt at glo”.


Gudjon Ketilsson fortæller om, hvordan han har fundet et luftfoto fra Brande på Internettet, som han så efterfølgende har fundet inspiration i. Han forklarer til de udsendte fra Herning Folkeblad, at han ser på byen som en alien fra himmelen.