onsdag den 25. juli 2007

Remisen, 26. juli 2007






Jeg har ofte, under dette workshopforløb, været fraværende i det store Remiseværksted om eftermiddagen. Dette skyldes til dels den megen uro, der ofte er i netop dén periode; men ikke mindst er mit fravær forankret i kendsgerningen, at årets Tour de France løber af stablen i præcis det samme tidsrum, som workshoppen finder sted. Bl.a. derfor lægger jeg mine arbejdspauser på dét tidspunkt.

I går var der hviledag i Tour’en. Således befandt jeg mig på Remisen, hvor jeg prøvede at ignorere den voldsomme leben og fik lavet nogle akvareller. På et tidspunkt kom et ægtepar hen og kiggede, hvad jeg lavede. Manden antydede med et lunt blik i øjet, at det jo var hviledag i Tour de France, hvilket måske var årsagen til min tilstedeværelse netop denne eftermiddag?

Det viste sig at Vejle Amts Folkeblad havde fået opsnappet et signal om, at jeg følger etapeløbet på de franske landeveje og havde nævnt det i en artikel i avisen. Jeg havde ikke – og har stadig ikke – læst den pågældende artikel; men det er jo sandt nok! Jeg følger ganske rigtigt Tour’en og den gule trøjes ridt over de høje bjerge.

Der var tysk-polsk kulturaften tirsdag. Det foregik med sauerkraut og knödeln samt hele pivtøjet. Jeg føler det som knødlerne stadig ligger og forbrænder nede i maven på mig. Den tyske madtradition besidder, om muligt, endnu mere tyngde end den danske.