lørdag den 23. maj 2009

'Jorns Stemme' leveret


Dette tryk blev lavet i forbindelse med ’Jorns Stemme’, men blev ikke en del af den endelige serie. Alligevel har jeg trykt et mindre antal af ”Terre Terrible”, da jeg fandt det ret godt, da det først blev trykt ordentligt. Teknikken er enkel. Koldnål!


Det er rart at levere en serie grafiske arbejder til et musuem. Det gjorde jeg her for nyligt, og grunden til denne konstatering er, at jeg faktisk aldrig tidligere i mit liv har leveret arbejder til en museal samling.

Det drejer sig naturligvis om den grafiske serie ’Jorns Stemme’, som er lavet i tæt samarbejde med Silkeborg Kunstmuseum i forbindelse med omvisninger og grafik-demonstrationer på museet. Derfor fandt institutionens direktør det for passende, at serien skulle indgå i museets samling. En disposition jeg er meget glad for.