tirsdag den 5. maj 2009

Tilbage på pinden


Efter et halvt års interessant tour de force på Silkbeorg Kunstmuseum, er jeg tilbage på eget værksted. Her er jeg i gang med forberedelserne til trykning af oplag af den grafiske serie ’Jorns Stemme’, som faktisk kommer til at indgå i Silkeborg Kunstmuseums samling. Jeg havde ikke, da jeg blev engageret i job med lønstilskud på museet i november, drømt om, at det kunne afstedkomme salg til museet; men man har altså fundet det mest fornuftigt at investere i værkerne, da de som bekendt er udviklet med henblik på min grafik-demo-serie på museet over de seneste måneder. Billeder fra disse events kan ses HER>

Imens forberedelserne til oplagstrykningen er i fuld gang, har jeg lige varmet op med et lille antal arbejder på papir. Her er der brugt akrylfarve, gouache, akvarel og oliepastel. Samtidigt kører DAB-radioen med behagelige klassiske toner; men herinde på kontoret lyder anderledes hæftige anslag. Jeg har lige fået et par cd’er med den amerikanske gruppe MC5. Ikke til at forstå at disse plader er 40 år gamle…