søndag den 5. september 2010

'Dybt Trykt' åben





Fotos: Annette Smed

Det var en fantastisk begivenhed for mig at få åbnet min retrospektive udstilling af grafiske arbejder på KunstCentret Silkeborg Bad.

Ferniseringen, der fandt sted den 4. september var et tilløbsstykke og tilkendegivelserne fra publikum var ganske enkelt overvældende. Det samme var åbningstalen af museumsdirektør Jacob Thage, Museum Jorn i Silkeborg. Jeg vil nærmest kalde denne tale monumental, da den ramte nogle centre i mit emotionelle system på en ganske overrumplende måde.

Udstillingensåbningen blev fulgt op af en artist talk den 5. september. Også dette arrangement fandt jeg meget vellykket. Jeg talte i en time; men når maskineriet først er smurt, er det svært at stoppe. Men publikum kedede sig tilsyneladende ikke – og så er min mission vel udført.