søndag den 3. juli 2011

Sommerudstillinger

Ens forfængelige håb, når det drejer sig om sommerferie, har naturligt nok klart afsæt i vejret. Godt vejr og sol fra en skyfri himmel er måske ikke det mest animerende mht. at besøge museer og i det hele taget gå på kunstudstillinger?

Ikke desto mindre regner jeg da helt klart med at få oplevet Louisiana i Humlebæk i løbet af juli måned, og skulle stranden ved Tisvildeleje være fristende, er det godt at vide at netop Louisiana har aftenåbent og at caféen faktisk byder på en glimrende aftenbuffet. Samtidigt kan man se bl.a. en udstilling, der viser noget så sjældenst som Josef Albers’ arbejder på papir.

Denne udstilling er netop åbnet og det er klart en udstilling, jeg ser frem til. Alt i alt spiller vind og vejr en afgørende rolle med henblik på, hvilke udstillinger, jeg får set i juli. Jeg må indrømme, at jeg godt kan leve uden voldsom megen kunst i perioden.