torsdag den 19. april 2012

New York City Blues

Jonna Pedersen og Bjørn Eriksen har tidligere udstillet sammen i Kunstpakhuset i Ikast. Det gør de for så vidt igen snart – nærmere bestemt fra den 28. april; men denne gang er de ikke alene, da man ved udstillingen ’New York City Blues’ samtidigt kan opleve et par repræsentanter fra Pedersens og Eriksens amerikanske netværk.

Grace Graup-Pillard og Robin Tewes supplerer således de to danske kunstnere i en visuel beskrivelse af ”The Big Apple”.

Jeg glæder mig til at se udstillingen. Desværre er jeg ikke i stand til hverken at deltage i ferniseringen eller den efterfølgende artist talk, da jeg er forhindret af et massivt arbejdsforløb. Til gengæld regner jeg med at skrive et par ord om udstillingen senere – når der falder lidt ro over lønarbejdet.

Jeg er ikke klar over, om billedet herover af Jonna Pedersen vil være at finde på udstillingen; men det rummer da overvejende farven blå og temaet er umiskendeligt New York.