mandag den 28. maj 2012

Det står i avisen


Den nye udgave af Kunstavisen er nu på gaden, og her kan man – foruden fire artikler af mig selv – læse om en interessant udstilling på Statens Museum for Kunst med værker af tyske kunstnere på papir. Det ligner en udstilling, man burde satse på at få set, og muligheden er til stede frem til d. 12. august.

Erik Meistrup beskriver Søren Elgaards udstilling ’Metropolis’ på ARoS og af interessante indslag bør måske også nævnes genåbningen af Storm P. Museet, som jeg faktisk ikke var klar over, havde været lukket.

I avisens leder forsvarer redaktør Jørgensen Arkens udstilling med dronningens værker. At han gør det ud fra et økonomisk princip, finder jeg ret mærkværdigt; men jeg har såmænd ikke selv set udstillingen, så hvad ved jeg? Bortset fra, at jeg ved, jeg vælger mine udstillinger med omhu.

Jeg havde selv en leder i avisen for noget tid siden, der forholdte sig ironisk kritisk til Arkens valg; men der er naturligvis plads til flere meninger i et tidsskrift som Kunstavisen.