mandag den 28. maj 2012

Kunstweekend i Aarhus

I weekenden 1.-3. juni finder en begivenhed med navnet AWAar (nej, ikke avatar) sted i Aarhus.

Den pudsige forkortelse dækker over Art Weekend Aarhus, som er et arrangement, folkene bag webmagasinet Kunsten Nu er intiativtagere til.

Programmet er alsidigt og byder på udstillinger og performances i diverse afskygninger, hvilket inkluderer en masse gallerier og udstillingsintitutioner i centrum af Aarhus. Om fredagen (den 1.) er der bl.a. fernisering på nye udstillnger hos Galleri Profilen, Charlotte Fogh Gallery og Galerie MøllerWitt, som viser en udstilling med Søren Martinsen (gengivet herover) og Anna Bjerger.

Jeg regner med at møde op og hygge mig lidt om fredagen, og om lørdagen går det så for alvor løs, da jeg er i besiddelse af to billetter til en anden begivenhed, som ikke har noget med AWAar at gøre – nemlig Elvis Costello-koncerten i Aarhus Musikhus. Her er det angiveligt et stort lykkehjul, der afgør hvilke numre, der spilles.

Jeg har aldrig oplevet Costello live, så det glæder jeg mig – også – til.