tirsdag den 31. juli 2012

Sydspansk temperament i Holstebro

Det er efterhånden ved at være en del gange, jeg har leveret uddrag af katalogtekster til udstillinger arrangeret af Holstebro Kunstforening. Aktuelt er jeg repræsenteret i kataloget til udstillingen Tryptikon, der åbner på Jens Nielsen og Olivia Holm Møller Museet i Hostebro d. 18. august.

Udstillingen viser værker af Dorthe Krabbe (keramik), Caroline Krabbe (maleri) og Luise Haugen (maleri).

Teksterne, som jeg bidrager med, er uddrag af en anmeldelse, jeg skrev om de to førstnævnte i forbindelse med en udstilling på Galleri Dahl nord for Randers Fjord for et par år siden.

De tre kunstnere er til dagligt bosiddende i den sydspanske by Frigiliana, og det andalusiske temperament skinner især igennem i Caroline Krabbes figurative og ret farvemættede malerier. Jeg har netop modtaget kataloget, og det tegner til at blive en udstilling rummende både intencitet og passion.