tirsdag den 27. november 2012

Minor med bindingsværk

Tilbage sidst i 60'erne tog min far og jeg ofte til Vesttyskland på udflugt i en bil som denne - dog uden siderude bagi og modellen var lyseblå - og en gang ville min far køre ud til zonegrænsen (til DDR) ved Lüneburger Heide.

Hvad han ville der, fandt jeg aldrig rigtigt ud af - måske bare danne sig et indtryk af det grå og triste Østtyskland? Jeg så det som et signal om, at min far var en frygtløs opdagelsesrejsende, der trodsede autoriteterne i sin - i Tyskland - meget usædvanlige, britiske, bil. Dvs. indtil vi nærmede os grænsen og vagterne, der viste sig med deres geværer. "Vi må hellere vende om", sagde min far opgivende.

Men vi fik dog lige et blik hen over pigtråden! Billedet her er taget på en parkeringsplads tæt på min bopæl i eftermiddag. Smukt eksemplar af den klassiske bindingsværk-Minor