onsdag den 20. marts 2013

Ny avis

Der er jo som bekendt snart påske, og dét præger i nogen grad det nye nummer af Kunstavisen, som jeg lige har modtaget.

Mit eget bidrag denne gang er bl.a. en leder, hvor jeg kommenterer den ejendommelige situation i forbindelse med Kunsthal Aarhus (tidligere Århus Kunstbygning), der netop har fyret den kunstneriske ledelse, hvilket har afstedkommet, at kunsthallen i dag står uden ledelse eller bestyrelse. I sandhed et mærkværdigt scenarium, der er opstået omkring det ellers fine udstillingssted i hjertet af Aarhus.

Jeg bidrager også med en anmeldelse af Den Hvide Udstilling på Horsens Kunstmuseum samt mit interview med Bjørn Nørgaard. Det sidste er dog kun forankret i skulpturen ’Riv dette tempel ned’, som blev afsløret for nyligt i Ikast.
Foruden mine indslag kan man finde bidrag af Lars Pryds, der har været en tur på Louisiana og se udstillingen ’Pop Art Design’. Der er blandt meget andet også indslag fra Charlottenborgs Forårsudstilling, Fyns Kunstmuseum, Arken, Museet for Samtidskunst og Museum Jorn.

Naturligvis har Kunstavisens flittige skribenter også fundet mere kuriøse udstillinger i udkantsdanmark, og disse ville sikkert ikke blive beskrevet, hvis ikke netop Kunstavisen gjorde det. Det kan man mene om, hvad man vil; men det styrker under alle omstændigheder alsidigheden.