fredag den 28. marts 2014

Nye udfordringer


Overskriften skal måske tages med et gran salt; men sagen er, at jeg allerede nu skal i gang med at lave værkstedet om til et grafisk værksted - og så må det tidligere omtalte maleri, som venter på at blive bearbejdet, lige hvile lidt endnu. 

Sagen er, at jeg under et besøg i Berlin for nyligt lavede et mindre antal koldnålsraderinger - og at jeg nu er begyndt at gøre plader klar til en ny serie tryk. 

Én af udfordringerne er dog, at jeg skulle til leverandøren af kobbertrykpapir, og at det normale produkt, jeg bruger, var i restordre. Leveringstiden er på flere måneder. 

Til gengæld kunne man levere et tilsvarende produkt - dog med en glat overfalde i stedet for den den let "ruflede", jeg normalt bruger. 

Heldigvis fik jeg en prøve med, så jeg ikke behøver at tage hul på dén pakke med 100 ark, som jeg købte hos leverandøren. 

Jeg er nu ret optimistisk med hensyn til den alternative udgave af papiret. Måske bliver det fremtidens trykpapir på det svanholmske grafiske værksted?