torsdag den 27. marts 2014

Wes Lang 'The Studio' på ARoS







Når jeg deltager i et pressemøde på f.eks. kunstmuseet ARoS i Aarhus, er det naturligvis med et formål. 

Aktuelt er jeg i gang med en længere tekst, som omhandler et par udstillingsaktuelle amerikanske kunstnere, jeg lader indgå i en kunsthistorisk sammenhæng i forhold til de skiftende modefænomener på den amerikanske kunstscene. 

Således var jeg d. 27. marts vidne til en højst bemærkelsesværdig udstilling på netop ARoS, hvor man har installeret en kopi af billedkunstneren Wes Lang's atelier i New York. 

Wes Lang er ganske vist flyttet fra New York til Los Angeles; så nu kan 'The Studio' - som også meget passende er udstillingens titel - ses på museet i Aarhus. 

Det bliver dog suppleret med et antal værker, der vises på helt traditionelle betingelser - og alt i alt er udstillingen bestemt seværdig. 

Hvordan Wes Lang griber tingene an i sit kunstneriske virke, løfter jeg lidt af sløret for via en serie fotos, som jeg tog under pressemødet - og som for enkeltes vedkommende kan ses herover.