tirsdag den 24. februar 2015

Blogger.com censurerer

Jeg ved ikke, om jeg efter d. 23. marts vil være risikogruppen med hensyn til at bringe et billede som det viste?

Årsagen til min tvivl er, at blogger.com, som hoster denne blog, fra d. 23. marts ifølge tv2's hjemmeside vil censurere brugernes billedmateriale. Det drejer sig herunder om "seksuelt indhold og nøgenbilleder".

Jeg føler mig måske ikke specielt ramt af de nye regler, men finder det alligevel kritisabelt, at man på den måde reducerer i brugernes frihed på billedområdet. 

Visse former for nøgenhed vil dog stadig accepteres - bl.a. i en kunstnerisk kontekst og i forbindelse med undervisning - og så er vi virkeligt derude, hvor censurpolitiet skal på overarbejde.

Blogger.com ejes af Google, som har udstukket de nye retningslinjer!