søndag den 15. marts 2015

Flagdage i Aalborg

Det er "maje" muligt, at der er én og anden i Aalborg, der finder det besynderligt, at byen på en rute strækkende sig fra Aalborg Banegård til Kunsthal Nord er opsat diverse flag, vimpler og faner - alle lyserøde eller hudfarvede, og når jeg siger "hudfarvede" refererer jeg til den kulør, som vi nordboere uden al for megen hudpigment besidder. 

Der er imidlertid en form for mening med galskaben. Det hele handler om et projekt 'Flesh Tint Project' søsat af kunstnerduoen Hesselholdt & Mejlvang. 

Hvordan det hele fungerer, vil jeg snarest finde ud af i kraft af et planlagt besøg i Aalborg. Af samme årsag kan læsere af mine anmeldelser i dagspressen forvente en grundig beskrivelse af projektet inden for kort tid. 

Jeg medbringer naturligvis et kamera til Aalborg, så billeder kommer der ikke til at mangle. 

Jeg har dog allerede modtaget et antal billeder fra Kunsthal Nord, og netop ét af disse kan ses herover.