lørdag den 8. august 2015

Berlin 2016

Skulpturen her af Käthe Kollwitz befinder sig på pladsen opkaldt efter kunstneren i Prenzlauer Berg i Berlin

Jeg har haft den store fornøjelse at besøge Berlin flere gange inden for de sidste tre-fire år, og jeg må indrømme, at netop Berlin er en by, der går under huden på én, når man først befinder sig i en af metropolens mange områder. 

Jeg har primært befundet mig i Friedrichshain og i området omkring Mitte de gange, jeg har været der; men i 2016 bliver det Prenzlauer Berg, der kommer til at danne afsæt for mit besøg i Berlin, da jeg er blevet tildelt ophold i Jyllands-Postens legatlejlighed i netop denne nordøstlige del af byen. 

Der går dog næsten et år, inden jeg endnu en gang kan vende retningen mod den tyske hovedstad, da opholdet er berammet til juli måned. Til gengæld varer det hele måneden. 

Min baggrund for at søge opholdet er udarbejdelsen af en serie raderinger, som jeg senere håber besidder kvaliteter med henblik på en udstilling. 

Der kan dog komme andre metoder i spil.