mandag den 3. august 2015

Ny direktør for Kunsthal Charlottenborg

"Jeg tror, at alle ved, at Kunsthal Charlottenborg har været igennem en meget turbulent tid, og jeg forstår, at man har rettet op på meget af det. Men det er klart, at det bliver en del af min opgave at sikre, at der er økonomi til de store ambitioner, som stedet har. Og jeg ved fra den stilling, jeg kommer fra, at økonomi er et meget afgørende parameter for, hvilket ambitionsniveau du kan tillade dig at have"

Udtalelsen er fremsat til dagbladet Politiken af den nyudnævnte direktør for Kunsthal Charlottenborg, Michael Thouber

Netop jobbet som direktør for kunsthallen har siden Charlottenborg overgik til at være kunsthal for otte år siden, været lidt af en uriaspost. 

Der har i hvert fald været en del direktører for institutionen, og den sidste, Jacob Fabricius, smed håndklædet i ringen i januar, da økonomien på det traditionsrige udstillingssted angiveligt sejlede. 

Michael Thouber kommer fra en stilling som kanalchef på DR2, og han tiltræder stillingen som chef for Charlottenborg d. 1. september.