torsdag den 24. marts 2016

Rejs, og vær glad!

"At rejse er at leve" udtalte H.C. Andersen en gang. Og det statement er det såmænd svært nok at være uenig i. 

Naturligvis har rejseaktivitetens betingelser ændret sig meget op gennem historien, og til sommer har jeg tænkt mig at rejse til Berlin og tilbringe en måned i den tyske hovedstad. 

Heldigvis er jeg der i en periode, hvor man på Kupferstichkabinett kan se en udstilling med titlen 'Rejsebilleder fra Albrecht Dürer til Olafur Eliasson'. Den slutter d. 25. september og finder derfor sted, mens jeg befinder mig i byen. 

Da der er planlagt et besøg i det for nyligt genåbnede museum for kunsthåndværk, som befinder sig i samme kompleks, ligger et besøg på kobberstiksamlingen lige til det varme højreben.

Billedet, der ledsager dette blogindlæg er John Wesley's 'Black Car' fra 1989 (foto: Kupferstichkabinett/Jörg B. Anders)