tirsdag den 26. april 2016

Skøn uenighed om PRISMS


Jeg var i høj grad kommet på udebane, da jeg skulle vise min begejstring for dance-performanceforestillingen PRISMS på danseteatret Bora Bora i Aarhus. 

Min vurdering af forestillingen blev vist i denne uges udgave af Kulturkampen på TV2 Østjylland. 

Her anmelder jeg - som sagt på fremmed græs - forestillingen sammen med filminstruktør og byrådsmedlem i Aarhus Kommune, Aage Reis-Nordentoft, som dog var helt anderledes kritisk over for forestillingen, end jeg var. 

Dette afstedkom et usædvanligt gab i vurderingerne af PRISMS. Reis-Nordentoft gav to ud af seks stjerner til forestillingen, da jeg - muligvis en anelse provokeret af min modparts dom - gav fuld hus, seks stjerner. 

Når Kulturkampen bliver vist, vil man dog opleve, at der bliver grinet en del under optagelserne, og det blev der faktisk også både før og efter, optagelserne fandt sted.

(pressefotos: Bora Bora)