tirsdag den 8. november 2016

Kritik af Vasconcelos

Joana Vasconcelos: 'Valkyrie Rán',installation -  mixed media (detalje)

"Men jeg har mere end svært ved at se, hvordan 'Valkyrie Rán' skal handle om "kvinders rettigheder og position i samfundet" som ARoS ellers lover"

Politikens kunstanmelder Trine Ross er ganske kritisk over for Joana Vasconcelos' udstilling 'Textures of Life', som for tiden kan ses på kunstmuseet ARoS i Aarhus. 

Citatet herover omhandler den gigantiske installation, som lige nu fylder hele museets offentlige område, og her har anmelderen faktisk en pointe vedrørende værkets fortællende egenskaber. 

Af samme årsag brugte jeg overskriften "Hæng analyseapparatet i garderoben - og sans!" Denne metode kastede seks stjerner af sig fra mig, da jeg anmeldte udstillingen for nyligt. 

Ross begaver 'Textures of Life' med to af Politikens hjerter, og det bør nok ses som et udtryk for, at hjerter er sværere at administrere end stjerner? 

Politikens anmelder er ikke venligere stemt over for udstillingen 'Love Conquers All' af gruppen The Icelandic Love Corporation. Her er jeg faktisk langt mere enig med Ross i forhold til to hjerter, omend jeg ikke har anmeldt denne udstilling.