mandag den 7. august 2017

Billeder og anmeldelse af Strandingsmuseum St. George















På en dag, hvor vinden stod ind fra vest i Thorsminde, besøgte vi museet, og det var på flere måder en udmærket oplevelse.

Især finder jeg den del af udstillingen, som er præget af genstande meget autentisk og faktisk udmærket formidlet.

Det samme kan jeg sige om museets omdrejningspunkt - strandingen af det kolossale fartøj St. George - som bliver fint beskrevet.

Jeg er naturligvis bevidst om, at der skal være noget for børn, når historien skal fortælles, men så bør man tage stilling til, om et museum skal være et oplevelsescenter eller en historieformidlende institution.

Det er i tidens ånd, men ikke så meget i min. Derfor kun tre (ud af fem) grønne prikker til Strandingsmuseum St. George.

Teksten herover er min anmeldelse af Strandingsmuseum St. George på TripAdviser. Billederne er taget under et besøg på museet d. 4. august 2017.