lørdag den 17. marts 2018

John Olsen-udstilling åbnet i Ribe
















Udstillingen 'Aftryk af liv - John Olsen 80 år' på Ribe Kunstmuseum er ret vellykket. 

Udsagnet vedrørende kvaliteten af udstillingen skal tages absolut bogstaveligt, da jeg hørte kunstneren udtrykke under gennemgangen, at det nok er den bedste soloudstilling, der er lavet med et stort og kronologisk omfattende udsnit af hans værker. 

Der venter da også publikum en god oplevelse i de interessante og labyrintiske lokaler på museet. 

Det er nemt at fare vild og det er tilsvarende let at lade sig overraske i miljøet, der er iscenesat af museets inspektør Rasmus Kjærbye i samarbejde med John Olsens faste assistent Lars Abrahamsen. 

Udstillingen har fyldt en del i min bevidsthed de seneste dage, da jeg har fået tilsendt udstillingens katalog, der måske i højere grad udgør en biografi over kunstneren end et decideret udstillingskatalog. 

Efterfølgende deltog jeg i åbningen af udstillingen - og nu arbejder jeg på en anmeldelse, som naturligvis kan læses i et landsdækkende dagblad på et tidspunkt. 

'Aftryk af liv - John Olsen 80 år' kan ses på Ribe Kunstmuseum frem til d. 21. maj.